Våga stå för den du är!

Idag är det grått och trist ute,precis som jag känner mig inombords.Är helt utmattad i kropp och själ. Herrn jobbar hela tiden och jag får ta allt här hemma 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan. Ska väl vara så antar jag när man är "kvinna" och mammaledig. Eller? Ska inte klaga,jag har ju underbara barn när dom inte trotsar och gör revolt.

En mamma måste få någon/några minuter över till sig själv. Bara få sitta och glo in i en vägen kan vara riktigt skönt när man springer runt som en förvirrad ekorre på dagarna. För att man ska kunna orka allt det där vardagliga och leka med barnen,måste man få unna sig en minut.
Känns som det har blivit tabu att prata om hur jobbigt föräldra livet kan vara ibland. Livet är ju som sagt inte en dans på rosor direkt. Man måste våga vara ärlig. Alla behöver läsa Mia skäringers bok : Dyng kåt och hur helig som hellst. Någon mer ärlig människa får man leta efter. Vi måste våga mer,ta det där steget in i verkliga livet. Ingenting är perfekt.... Ingen är perfekt. Hur man än jobbar och sliter så blir det aldrig perfekt.
Perfekt är ett ord som borde förbjudas i mina ögon! Jag ska börja våga stå för att jag är trött och sliten inom bords!Att hålla det inne gör inte saker och ting bättre! Våga stå för den du egentligen är!
 En förvirrad,trött,sliten,grå och tråkigt 3 barns mamma,det är vad jag känner mig idag!


Kommentarer
Postat av: Ida

Men man ska ju inte behöva känna sig så...:(

2010-07-14 @ 14:52:36
Postat av: Camilla

Känner igen mig Annie...Du e inte ensam:/ Men så fort man säger något om ja e trött och sleten kan ja få tex raka benen så säger sambon ja jobbar hela dagarna...

2010-07-16 @ 19:27:57
URL: http://mammi86.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0