Knäpper den på näsan



Har nog aldrig skrivit nåt annat än glada saker i denna blogg,varför sluta med det? Men som alla vet så har alla människor dåliga dagar. Idag är det ingen sådan dag,men ofta kryper dom in i kroppen och allt det glada försvinner. Jag har min underbara familj och mina älskade vänner,men ändå kryper ångesten om min kropp in på mitt liv. Jag försöker tränga bort alla onda tankar,men känner att djävulen på axeln tar över åter igen.
Kan inte minnas när allt började,vet bara att jag haft denna djävul länge.Sen jag kan minnas.
Under graviditeterna har jag lyckats ta över den.En smått ångest kunde smyga på,men den trängde jag bort.Jag lyckades smälla till den,och den gav upp. 
Trodde jag hade lyckats även denna gång.Men nu 6 veckor senare blir djävulen bara starkare och starkare.Den börjar åter igen få övertag över mig. Varje dag försöker jag knäppa den på näsan så den ska ge fan i mig. Jag lyckas för en minut och sedan är den tbx. Jag äter,men låren och magen bara växer för varje tugga jag tar. En endaste liten tanke på mat gör mig stor. Våg är förbjudet i mitt hem,hade jag en skulle jag förmodligen bo på den. Väger mig sällan och det är jag glad för,men ändå vill jag ha den där kontrollen. Veta varendaste lilla gram jag går upp eller ner. Besatthet eller dumhet? Men jag lever på hoppet och snart ska jag knäppa den där djävulen på näsan så hårt att den aldrig mer vill komma tbx. Jag ska trötta ut den så jag kan njuta av det jag äter och njuta av livet med familjen!


Kommentarer
Postat av: Malin

Kämpa! Du är smart nog att tänka att det faktiskt finns ett liv utanför den här ätstörnings-bubblan. Önskar att jag kunde säga något vettigt, men jag vet att djävulen verkar mer vettig än någon annan. Därför ber jag dig bara att inte ge upp. Du är värd så mycket bättre!

Kram

2010-07-01 @ 18:36:30
URL: http://rosakisse.blogspot.com
Postat av: Ida

Men gumman....det låter hur hemskt som helst. Jag känner mig fet jämt men nu har jag börjat träna på riktigt. Tyvärr är det, det enda jag tänker på nu istället...:( Det är aldrig bra vettu!

2010-07-01 @ 19:09:02
Postat av: Ensamma mamman

Jag har ju likande problem och jag önskar dig lycka till! Du klarar det! Du är den starkaste av er två och jag håller på dig. Kram

2010-07-03 @ 21:09:23
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
Postat av: Alexsandra- snart 3-barnsmamma

stor kram!

2010-07-04 @ 16:10:24
URL: http://alexsandraas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0