En paus från damm och fula tapeter....



Idag blev det ingen renoverings dag för min del. Men för min snälla pappa och blivande sambo blev det dock det.
Jag,barnen och min Mamma var i alla fall och hälsade på.
Känns som det varken går framåt eller står stilla,konstig känsla.Men jag vill att det ska vara klart nu.Så man kan börja inreda och känna att det är vårat.
Vi möttes av damm och samma fula tapeter som förr. Rummen på övervåningen har dock ändrat sig en aning. Men det är fortfarande en hel del arbete kvar innan det är dags för tapetsering.
Underbart söta dotter tog direkt tag i sopborsten och började städa.=) Hjälper nog dock inte med denna gamla utslitna sopborste. Men snart mitt lilla hjärta,då ska vi städa och göra det till ditt rum.




Vill visa er denna underbara lösning på ett problem. Denna lampa sitter i hallen,förra ägarna har målat den övre hallen begie.Sambon tyckte att lampan var gräslig och skulle ta ner denna.Visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag upptäckte vad lampan egentligen döljde. Man har tydligen inte orkat ta ner lampan för att kunna måla bakom den,utan bara målat runt den. Ja så det var mitt tips till er... Glöm för tusan inte att ta bort saker som sitter där du ska måla! En hemma fixares tabbe....


Kommentarer
Postat av: pysseliten

det kommer bli kanon hos dig med :) Ska bli super kul att se :)

2009-10-06 @ 21:01:40
Postat av: Maria

god morgon!! Tack för titten inne hos mig=)

Du jag känner igen mig i dina inredningsproblem/målningsproblem;-(

Vi skulle ju BARA flytta en garderob i hallen/tvättstugan vilket resulterade i att vi målade om och la nytt golv i hela rummet!

Det var juh varken målat under eller lagt ngt golv.

Jag fattar inte varför man gör så!!

Ni kommer att få det kanon fint när ni när klara=)

Här är det storm idag så det blir inte många steg utanför dörren...förutom att lämna kidsen till dagis då!

Hoppas du får en super härlig dag!!

Kram på dig

2009-10-07 @ 07:35:36
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Siri

Det är inte kul när det händer. Man tycker nog man är smart när man gör det...

Ska bli kul å se slutresultatet :)

2009-10-07 @ 09:47:40
URL: http://inredmera.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Kan tänka mig att det kommer att bli en härlig skillnad. Kram Sandra

2009-10-07 @ 10:31:14
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Therése

Det är rejält med jobb ni har ;-)

Men visst är det härligt att verkligen få sätta sin egen prägel på sitt hem...kommer bli jättebra i slutändan!!

Kram Therése

2009-10-07 @ 11:27:00
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0