Slipa,Spackla,Dra Tapeter För Brinnande Livet


Sonens blivande rum.

Idag var det återigen dags för att ta tag i renoveringen. Så ikväll bär det iväg för att slipa och spackla. Låter inte direkt roande och det är det ju inte heller. Men nu är det snart på tiden att det blir klart så vi kan packa och flytta.
Just nu håller vi på i sonens blivande rum och detta rum är nog värst. Ni ser ju på bilden hur rummet tyvärr ser ut.Ingen rolig syn i verkligheten.Men det är bara att bita ihop,se glad ut,slipa,dra tapeter och spackla för brinnande livet.Ingen idé att sura,då står det ju still.
I mina tankar skulle detta rum vara,grått på 3 utav väggarna och en av långväggarna skulle ha en väggmålning i form av Byggare Bob. Men nu när vi fått se hur underlaget ser ut,har vi tyvärr fått ändra planerna. Och nu blir det i stället en fond tapet och dom gråa väggarna.Har tvvärr ingen bild på denna tapet. Men tapeten är beställd och kommer i veckan. Så när den dykt upp här hemma,då tar jag en bild och lägger upp här.
Förklaring i korthet: Tapetens bakgrund är vit, mönstret är i grå/svart (enbart konturer) och är i form av en massa olika djur.Har tänkt lägga lite energi och färg på denna tapet.Så blir det lite eget ändå.
Men som sagt,jag lägger upp en bild när vi fått den.
Helgen har innehållt jobb för min del,och då har ju renoveringen stått stilla,men nu ska det börja flyta igen.
Hur har ni tillbringat eran helg?

Kram på er


Kommentarer
Postat av: pysseliten

ja visst är det tråkigt att spackla ;(men tänk på hur det kommer se ut sen :) Bra att ta för och efter bilder . Jag har varit ledig denna helg ,hunnit både bakat hockey och städat :)

Så nu här det jobb som gäller til torsdag sen hela helgen .

2009-10-05 @ 16:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0