Havrekakor med chokladkola



I morgon ska vi ut på utflykt.. Så passade på att baka lite smarrigt att ta med oss.
Det fick bli dessa Havrekakor med Chokladkola.Receptet delar jag självklart med mig av.

Havrekakor med chokladkola
Ca 35-40 st

Folieformar
3 dl strösocker
3 dl havregryn
5 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
300 g smör eller margarin
1 ägg

Kolasmet
150 g smör eller margarin
2 msk kakao
6 msk grädde
3 dl strösocker
1 msk vetemjöl

Gör så här
1.
Sätt ugnen på 200 grader.Blanda socker,havregryn,mjöl och bakpulver i en skål. Tillsätt det smälta smöret och ägget och rör om.
2. Klicka smeten i folieformar. Grädda kakorna mitt i ugnen i ca 10-15 min. Låt svalna.
3. Blanda ingredienserna till kolasmeten i en kastrull. Låt smeten sjuda på svag värme tills den blir en seg massa.
4. Lägg en rejäl klick av kolasmeten i mitten på varje kaka då de kallnat.


Kommentarer
Postat av: Catherine

Fick en väldigt bra presentidé av dig! Såg dina monsterkakor och din cellofanpåse med havrekakor, så det blir en mix av det som kompletterande present till pojkvännens morfar i helgen :D

2010-10-20 @ 15:13:53
URL: http://catat.blogg.se/
Postat av: Anonym

De ser jätte goda ut

kram från mor

2010-10-20 @ 22:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0