Min hud är allt annat än slät!



Igår flydde jag,idag är det en annan dag.
Om det fanns någon där ute som trodde att livet som mamma var lätt,då hade jag knäpp h*n på näsan.
För det är allt förutom just lätt.
Det tar på kroppen och får den slätaste hyn att bli rynkig. För tillfället är jag allt annat än slät.
Mina barn är underbara på alla sätt och vis. Dom har oxå rätt att vara barn och trotsiga.
 Men det sätter sig även på mamma-humöret.
Tålamodet tryter och man vill inget hellre än att dom ska lyssna. Det kokar över och man vill bara skrika.
En Mamma orkar inte jämt att vara pigg och glad.
Mina "tappa-tålamods-dagar" kryper fram allt oftare och jag vill bara fly. Fly från trots och blöjor för ett tag,för att sedan kunna njuta av bajsiga blöjor och trotsiga bar.
 Någon gång ibland eller ofta,vill jag mötas av ett leende barn och bara stanna tiden för ett slag.
 Bara få vara och få njuta av livet som mamma.
Men snart är det över och om 10-12 år sitter jag här igen och "klagar" för att min trotsiga 14 åring inte lyssnar  och gör precis som han/hon vill.
Jag vill försöka stanna upp för att andas och förlänga tålamodet för ett tag. Stanna upp för en minut och njuta.
Jag är en Mamma och en bra sådan till just MINA barn!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Du är inte ensam i dina tankar o känslor.....

Skulle kunna kopiera inlägget till min blogg

2010-10-13 @ 09:57:58
Postat av: Anni

Låter väl lite dumt,men känns skönt att jag inte är ensam om dessa tankar och känslor. Med dessa ord vill jag bara visa för alla som "tror" att livet som mamma är en dans på rosor att dom tror helt fel! Jag får en allergireaktion av alla dessa "mammabloggar" där livet är sååå underbart och dom gör så mycket,städar varje dag,bakar och livet är bara på topp hela tiden. Rent skit snack säger jag bara. Det kvittar om man har 3-10 eller 1 barn,det är lika jobbigt för det. Och speciellt om 2/1 av dessa är i den jobbigaste åldern. Men helt klart finns det vissa stunder som är helt underbara,men just nu så är dom väldigt sällsynta!

2010-10-13 @ 10:58:51
URL: http://inredninglitenochstor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0