Dag2

Dag 2:Hemma med sjuka barn. Har så gott som väntat på denna sjuk-tid. Kan inte minnas att dom varit sjuka under min mammaledighet.När jag jobbade då var dom sjuka flera ggr i månaden. Men nu har det som sagt inte blivit så mycket sådant!
 
I Söndags fick vi åka in med lilleman... Han vaknade upp efter middagsvilan med en skällande hosta. Tyckte jag kände igen denna,den liknade nämligen Haley's falska krupp hosta. Så vi ringde in och fick komma till akuten på KSS. Mycket riktigt var det falsk krupp. Trodde inte man kunde få det i så tidig ålder,men ack så fel jag hade. Men läkaren var inte så värst bekymmrad över det,utan det största samtalsämnet var Hampus eksem över kroppen(små röda prickar över hela magen och ansiktet). Har nog aldrig varit med om att dom ens tagit upp något annat än det man sökt över. Han var iaf väldigt bekymrad och nu ska vi få tid hos allergimottagningen. Han har även gått ner i vikt sen i Måndags i förra veckan. I söndags vägde han nu 6270 ist 6340,inte så stor skillnad,men han har ändå gått ner och det ska han ju inte göra. Tog upp även detta,så vi ska få tid för kontroll hos denna barnläkare i veckan. Så nu får vi hoppas på att allt kommer lösa sig och att dom kommer fram till vad som är felet på honom. Jag skriver numer ner varenda liten droppe hampus får i sig och vilka tider. Så vi lättare kan följa hans lilla "mat-resa".Kruppen är borta efter behandling,han har hostan och snuvigheten kvar. Igen feber har dykt upp än dock.
Casper hade feber igår eftermiddag och misstänker att denna är på väg även idag. Lite så där små gnällig och inte alls rolig att göra med. =) Haley däremot är det full rulle på och hon har då inte några bekymmer med feber och hals. Lite hosta har hon,men inget mer.

Jag och Jessica planerade Ullareds resa denna vecka. Och den blir förmodligen av i morgon,utan barn. Jag hoppas att det ska gå. Hampus får nog följa med dock,men det ska nog allt funka fint. =)  Allt löser sig till slut! =)

Nu ska det lagas mat till vildingarna och sedan blir det matning av Hampus.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Sjuka barn är ALDRIG roligt. Här hemma har jag en liten kille som spydde en gång i morse men sen varit bra. Hoppas att det var falskt alarm!



Skulle också åkt till Ullared imorgon, men det blir instället och flyttat till nästa vecka nu när Noah är "sjuk". Hoppas att ni får det bra och du får gärna rapportera läger där nere om det fanns något roligt. =)

kram kram

2010-10-26 @ 14:19:17
URL: http://camc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0