Tappat lusten och energin




Har inte haft någon större energi med denna blogg på den sista tiden.... Men nu när barnen börjat hos dagmamman efter semestern,ska jag nog få tillbaka lite tid och energi.

I förra veckan var vi på Hudmottagningen i skövde och fick hjälp med Hampus torra hud. Nu går han på en kortison kur 2 ggr om dagen. Han har blivit riktigt bra på både kropp och händer. Dom tog även prov på hans sår på händerna. Det visade sig att han hade stafylokocker bakterier i såren. Men behövde ingen kur med antibiotika då dom blivit mycket bättre av kortisonet.

Idag var vi på Barnmedicin i skövde för att konstatera att han har mjölkallergi som vi misstänkte. Så han ska fortsätta äta nutramigen.

Ja annars tuffar vardagen på som vanligt... Full rulle här hemma med 3 barn. Hampus är ett något fruktansvärt lätt och snällt barn,trots sina "åkommor". Så jag ska inte klaga,men lite pyssel med vardagen är det allt!

Idag blir det kalasande för att fira min pappa... Känns som jag flänger och far mest hela dagarna... Helt död på kvällarna. Men man ska ju inte klaga. Ena stunden har man inget att göra.... Då klagar man... Andra stunden har man massor att göra... Då klagar man oxå. Man blir då aldrig nöjd! =)

Ne nu ska jag hjälpa mamma att fixa ordning innan dom andra tittar förbi.

Tycker allt ni ska trycka på den där kommentars-knappen och skriva en liten kommentar... =) Kul att se vilka som tittat in utan att hälsa. Inte det minsta svårt att trycka på den inte. =)


Kommentarer
Postat av: Petra

Hej! Halkar in här ibland när jag ser på FB att du har uppdaterat:) Snart är det slut på friden (!?) på rudbergsvägen, om 3 veckor knappt kommer vi=)

2010-08-10 @ 17:16:39
Postat av: Anonym

stackars liten, skönt att det blivit lite bättre!

2010-08-10 @ 18:07:04
URL: http://malpe.blogg.se/
Postat av: Anonym

skönt att lillemans torra hud blivit så bra

tyckte så synd om honom kramar från mormor

2010-08-10 @ 23:46:26
Postat av: Sussi

Skönt att ni äntligen får hjälp

2010-08-11 @ 00:07:35
URL: http://www.bellaochputte.se
Postat av: Hanna

Hallo!

Ja jag läser här ibland men ser dig oftare på vägen mellan mig och Lisa! När du ändå är där ngn gång kan du väl titta in!!!

kram

2010-08-11 @ 14:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0