En klump som flyttat in....

En klump i magen har kommit för att stanna känns det som. Vet inte vad klumpen beror på eller varför den flyttat in. Någon slags oro som bor i mig och har bott där i några dagar. En oro som jag inte kan sätta fingret på och som jag hellst skulle vilja slippa. Blir galen av att inte veta vad den beror på. Känns som att något kommer hända. Men vad?Det är den största frågan. Känns som jag inbillar mig om vad som skulle vara faktan till oron,känns som man letar orsaker. Kan det ha med bebben att göra?Eller med jobbet? Eller med vad? Förhoppningsvis hör det till graviditeten och att det som småningom försvinner sin väg lika fort som den kom.

Igår tillbringade vi dagen ytterst lite hemma. Känns skönt att komma ut och slippa sitta här jämt. Först besökte vi öppnaförskolan för första gången. Barnen älskade det,och Haley ville dit igen så fort vi gick ut genom dörren.
Casper ville knappt åka hem ens. Vi stannade tills det var dags för mat.Och sedan for vi iväg till en vän för att hjälpa till med ved. Provade även på att baka solskensbullar. Riktgit mumsiga blev dom.Så om bebis inte tittat ut i nästa vecka,(vännens bebis) så blir det till att baka Jordgubbsbullar. Recepten finns i
aftonbladets bok Bullar.


Idag är det -8 grader och strålande solsken. Klockan 14 går jag på dagens arbete,hela helgen kommer bestå av just detta. Känns mindre kul,men det är ju som sagt min sista jobb helg. Den 19 Mars går jag hem från mitt jobb.
Då blir "allt nytt".Sovmorgonar och promenader,som inte har hört till vanligeheten förut... Det ska nog bli bra,och till en början skönt.Passa på att njuta lite,och göra det som man kanske inte kan göra med ett nyfött barn(om nu allt går som det ska).

Ska börja att laga lite mat och sedan packa väskor och klä på oss.Barnen myser just nu framför Byggare Bob,och hunden tar sig sin dagliga vila. Härligt. =)

Ha en underbar helg

Kommentarer
Postat av: Ensamma mamman

Usch va jobbigt och känna klumpen i magen utan att veta varför.... Det är ju så svårt att göra någonting åt de då. Men de kan ju ha med graviditeten att göra. De är mycket hormoner i kroppen och massor som händer. Hoppas att de snart släpper. Kram

2010-03-05 @ 11:59:31
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com
Postat av: jessica

känner samma oro jag i mig, vet inte va de beror på..

2010-03-05 @ 18:51:04
URL: http://jessisdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0