Tavlor och misslyckade kaccoke(kaka på Caspers språk)


Kameran strejkar inte längre,så det är bäst att passa på att visa hur det blev i hallen. Blåbärsriset byts snart ut till påskris med fjädrar och annat spektakel i. Blev bättre med tavlorna än vad jag trodde,trots att det inte är samma motiv på dom.

Kakorna vi bakade blev inte alls som på bilden i boken och det känns verkligen som det saknas något i receptet. Ser ut som det ska bli som en sockerkaka,(som kärleksmums fast ljusa) men i själva verket är det mer som kolakaka(hårdyta).Och riktigt söta var dom oxå,och för att det skulle bli höjd på dom fick man göra dubbelsats. Ne den kakan blir det aldrig mer. Men bjuder på en bild iaf!


Imorgon skulle det blivit jobb,men eftersom dottern nu har blivit sjuk så får vi vara hemma. Tråkigt eftersom det är min sista vecka,men så kan det gå. Har ju 2 dagar kvar att arbeta sen,så får hoppas dom blir friska tills dess.
Snart kommer herrn hem och då blir det mys och kvällsmat. Sen är det läggdags för dom små.Och jag har fått rens-sjukan och vill in i garaget för att hitta lite saker.Men snöhögen utanför tillåter inte det tyvärr. =(

Har haft väldans mycket sammandragningar som gjort ont idag. Som en hemsk mensvärk och "trycker på" som varar i någon minut och sen försvinner. Som har kommit och gått hela dagen.Igår hade jag bara på morgonen och i Lördags lika så. Men idag har det varat längre. Jag är en person som gärna drar mig för att ringa förlossning/vårdcentralen i onödan. Så därför håller jag ist ut och hoppas på att det går över. Men fortsätter det får jag väl försöka ta mod till mig och ringa. Är i vecka 31 och minns inte alls om jag hade det så här med mina förra graviditeter. Minnet börjar svika ;)

Nu ska jag se vad mina busar sysslar med.Ska se om jag kan plocka fram lite påskteckningar,en och annan krita och sedan rita lite med dom. =)
Ha en fortsatt trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: Therése

Många gånger är det skönt att bara få prata med nån från vården...så blir man lite lugnare själv med!

Hoppas dom ger med sig...dina sammandragningar...lite jobbigt att gå med det där!

Ha det så gott...kram!

2010-03-15 @ 17:29:35
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: martina

Såna sammandragningar hade jag med Isabell från vecka 30 fram till hon föddes i v 40.. Lämnade urinprov några gånger eftersom det kan bero på uvi, men det visade inget. Enligt min bm är det helt normalt att ha mkt förvärkar när man väntar tredje. Ring förlossningen ändå för säkerhets skull och hör vad de säger, de har varit jättetrevliga när jag ringt in!

2010-03-15 @ 23:07:38
URL: http://http://martinas.myshowroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0