Sega Sega dag

Sega sega dag. Varför rullar timmarna så sakta när man inte gör ett fän på dagen?Det är väl då tiden ska susa förbi. Har bara lagat mat och gjort alla vardagssysslor och sedan tagit det lugn och vilat. Peppar peppar så har sammandragningarna inte kikat fram en endaste gång idag.Så det kanske var allt kroppen och bebben behövde,en segar-dag.
Barnens feber har fortfarande inte setts till under dagen så än så länge kan man se ljuset. Och morgondagens jobb. Hade tänkt baka,men eftersom orken flygit bort med vilandet,så får jag ta mig i kragen nu ist.



bild lånad av: hemmakanalen.se
Pratade om att vi skulle kika på tapeter idag. Ja,jag har redan lessnat på mina tapeter här hemma. Sovrummet är jag tyvärr minst nöjd med,och det är det rummet jag vill vara mest nöjd med. Trivs jag inte sover jag kasst.
Nu har vi guld tapeter och en svart medaljong tapet. Ihop med våra mörka möbler bildar det en stil jag tyvärr inte har. Jag har alltid velat ha mörkt,men nu är jag mer inne på ljust och mörka möbler. Jag vet,jag är rätt kräsen. Men man måste ju samtidigt trivas. Har blivit riktigt inrednings och pyssel sugen. Vill bara göra om och piffa upp hemmet med glada och fina färger.

Nu måste jag få busarna att sitta still. Får ta mig i kragen och baka den där kakan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0