Sammanfattning

Helgerna har en tendens till att bli bloggfria,så när det får man ta igen när det finns någon minut över.
Denna helgen har vi tillbringat både i affärer och i hemmet. Igår var vi och shoppade lite mat i skövde och passade på att fixa babyskydd till bebben.Det är ju fortfarande 9 veckor kvar,men skönt att ha det gjort.
Vi hade planerat en promenad i det sköna vädret,men när vi kom hem upptäckte vi att sonen nu har blivit sjuk.
Feber,hängig,otäck hosta och en väldans snorig näsa är vad sonen dras med. Stackarn.Så vi tog oss en mys eftermiddag och kikade på filmen upp och åt godis. På kvällen kom vännerna på melodifestival kväll. När herrarna lagade mat passade vi gravida på att ta en promenad. Sen fortsatte kvällen med att lyssna på alla bidrag. Tycker ni rätt låt vann? Jag gillar den,men inte i melodifestival tillfällen.
Och äntligen har tavlorna kommit på plats. Blev snyggare än vad jag trodde det skulle bli.Och jag inser nu att jag inte ens hade behövt suga på karamellen. Dom passade allt ihop och pryder nu hallen fint. Bild får ni senare när min kamera inte strejkar.

Idag har barnen och herrn varit hemma och tagit det lugnt. Jag har varit på shopping promenad med vännen. Köpte korgar som jag nu har pyntat tvättstugan med. Sorterat allt som bara låg huller om buller,och plockat ordning där inne. Snart ska barnen få ta sig ett dopp och sedan sängen. I morgon är vi hemma både från skola och jobb.Daghemmen är stängda så jag har tagit semester. Sen har jag bara 3 jobb dagar kvar och sen är jag hemma fru. =) iaf ett år framöver och sedan är det dags igen.Skönt det,jag är ingen människa som skulle klara av att vara hemma mamma och bara vara hemma hela dagarna utan att jobba.Jag behöver ut i samhället och träffa människor och göra lite nytta för andra. Inte för att man inte gör nytta bara för att man är hemma,utan för att jag inte är en sådan människa som klarar av att vara hemma.

Nu är det dags för barnen att få sitt dopp innan bompa dags.
Hoppas ni haft en bra helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0