Ny dag och nya tag



Idag känns livet och kroppen lite bättre. Så i morgon blir det jobb igen. Har ju inte så många veckor kvar att jobba nu. Denna helgen är den sista jobb helgen jag gör på över 1 år.Känns skönt men samtidigt väldigt tomt. Jobbet är mitt liv och min vardag. Det är där jag har mina vänner och goa brukare. Men jobbet är ju inte långt hemifrån och jag kan besöka det precis när som hellst. Det är ju en liten tröst iaf. Och är det någon som saknar mig så är det ju bara att dyka upp på min trapp. =) Men som sagt kommer det bli väldigt tomt och inte så mycket att göra på dagarna,när barnen är hos dagmamman och bebben i magen. Sen blir det ju full rulle här hemma. =)

Går dagen tillbringades för det mesta i soffan.Tog mig upp och kunde hämta barnen. Fick till och med tummen ur och tvätta en tvätt,skära falukrov och ta mig ett skumbad. Men idag känns det bättre och jag har kunnat dammsuga,tvätta mer tvätt och vika tvätt. Om en stund blir det att hämta barnen hos dagmamman och sedan hem igen. Min Mamma kommer på fin besök och sedan blir det ett dopp i badkaret för dom små och lite mys i soffan framför bompa. Blir tidig kväll eftersom det är jobb,dagmamma och sjukhus i morgon. Full rulle i familjelivet. =)

Annars i veckan blir det jobb som sagt och kanske en och annan tripp till vännen.Har planerat att försöka baka lite gott oxå.Jag är ingen människa som är frälst i matlagning. Här hemma är det inte jag som lagar maten när vi båda är hemma. Utan det gör herrn.Jag är mer för bakning och godsaker. =) Så när tiden finns och barnen vill så bakar vi lite gott.

Ska försöka få i mig lite mat och sedan bege mig för att hämta barnen.
Vad gör ni en dag som denna då?


Kommentarer
Postat av: Ensamma mamman

va skönt att du mår bättre nu. Kan tänka mig att de är blandade känslor att du snart inte ska jobba på rätt länge. Men samtidigt måste de vara skönt att ha ett jobb där man trivs så bra. Det finns ju många som bara längtar efter att få gå hem och slippa gå till jobbet på mycket länge. Kram

2010-03-03 @ 09:40:16
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0