En glimt av våren

Plus grader ute och snön smälter sakta men säkert bort. Snart kanske man kan glimta våren. Igår mötte jag vårtecken i korridoren på jobbet,MYROR. Har nog aldrig blivit så pass glad av att se 3 små myror gåendes emot mig. Snö har vi fått så vi tiger och nu tycker jag och alla andra människor förmodligen,att det är dags att få se lite grönt gräs,blomknoppar och "vår"fåglar!

Dagen hade vi tänkt annorlunda men den har blivit helt okej ändå.Har städat lite smått här hemma,och snart ska vi försöka få ordning på livet och bege oss på en promenad. Sonen vilar sött,han har tydligen blivit halvstor och ska nu bara vila hos dagmamman.Men idag gick det inte alls utan vilning och snart är det dags att han vaknar. Damen har fastnat i trotsåldern och har rivit ut så gott som allt här hemma. Alltid trevligt med lite trots. =)

Har kikat lite smått på bebis prylar på nätet.Har snart X antal bebbar att köpa presenter till.Tror mig glimta ett babyboom år. Herre jösses vad många det är som ska få bebis. Räcker med att sticka ut en fot i samället så ser man allt en mage här och där. Närmaste vännen har BF i morgon och barnens dagmamme kompisar skulle få syskon enligt BF idag. Än har det nog inte tittat ut någon bebbe. Men timmarna på detta dygn är ju inte över än. =) Har hittat ett Text smycke jag skulle vilja ge bort till en vän. Fastnade så för det.


Bild lånad av tradera

Finns så mycket ur söta bebiskläder.Men ur dåligt med neutrala färger. Antingen är det knall rosa eller så är det blått. Grönt,gult och kanske rött,tycker jag kan vara till både och. Men rosa är lite väl tjejigt för en kille att ha på sig. Så för att kunna köpa något är det allt bäst att vänta för att se vad det blir för något.

Nu vaknade sonen så nu ska vi göra oss i ordning och sedan ta promenix.
Ha en fortsatt bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0