Lovad uppdatering....

Lovade uppdatering,men som vanligt sviker jag med några dagars uppehåll. Men nu är jag på g igen! =)

Vi börjar med
Fredagen. Dagen började som vanligt med besök i Lokalen för barnen,och för mig och hampus blev det till att hälsa på jobbet. Vid 11 åkte vi till stan för att möta upp jessica för att ta en runda på stan. Tog ut lite kort på barnen som jag har ramat in och spridit ut i huset. =) Vid 4 hämtade jag barnen och sedan hem för promenad och badning för hela slanten. Hampus älskar bad!

Lördag var det dags för dop. Ellies dotter Joline döptes. Så fint så... Efter dopet åkte vi iväg till barnens Farmor och Farfar för att hälsa på och hjälpa till. Efter allt detta hade klockan hunnit att bli mycket och det var dags att sussa för dom små.






Söndagen stod det överrasknings kalas på schemat. Det var barnens dagmamma som skulle bli överraskad. =) Barnens kompisars mamma hade planerat det hela.Allt blev jätte lyckat och dagmamman blev glad. =) Efter detta kalas var vi bjudna på middag hos barnens farmor och farfar. Och även denna dagen rusade tiden iväg och sedan var det dags för bingen.







I Måndags lämnades det barn vid 9.När jag kom hem fick jag rycket och började storstäda och bytte gardiner. Vid 3 tiden hämtade jag och hampus Jessica. Tog en snabbglass vid hamnen innan vi for iväg och hämtade barnen. Vi åt lite paj och pratade skit. =) Vid 18 tiden började Hampus plötsligt gall skrika(misstänkt magont) och slutade inte om vi inte bar på honom eller åkte bil. Efter vi skjutsat hem jessica var det bara att försöka lägga barnen,medans Hampus låg och skrek. Hade hela ansvaret själv då herrn jobbade över. Men efter många om och men så lyckades jag få barnen att somna. Haley mellan landade på mattan i hallen,men efter den power napen somnaden hon i sängen. Hampus fortsatte skrika till efter 22 tiden. Sen somnade han oxå.







I Tisdags (igår) var barnen hemma från dagmamman.På schemat stod det bvc besök för Hampus. Han har fått röda "plitor" i ansikten,som jag trodde var hormonplitor. Men i helgen har dom blivit allt rödare och mer irriterat. Så jag passade på att ta upp detta igår. Nu misstänks det att han har mjölkallergi precis som Casper. Skulle tydligen inte säga att allt var bra och att han inte skriker och så. Nu matas han med Caspers mat och ska göra det till på Måndag.Då ska jag ringa in till Barnmedicin och medela hur eksemen blivit. Han har iaf gått upp i vikt och ligger nu på 4660g och är 55cm lång. Min stora kille. =)
På eftermiddagen tog vi en tripp till Ellie och hälsade på.Barnen lekte i trädgården och vi tog en pratstund.
På kvällen var det åter igen dags för Hampus skrikperiod.Han skrek oavbrutet från kl 18 till efter 22. Tycker så synd om honom och vill ingent annat än få slut på det onda. Som tur var så var herrn hemma denna gång så han hjälpte till. Vi försökte ta en promenad för att se om det lugnade sig lite.Men då passade barnen på att göra sönder en lampa så glaste for över hela huset.Det var bara att dammsuga upp detta roliga. När vi ändå höll på drog vi fram soffan. Ja usch,vet inte ens om jag vågar berätta vad som låg där under. Men kan avslöja att det inte såg så mums ut. Hittade iaf Caspers vinter mössa som han hann med att använda 1 gång innan den försvann spårlöst. =) Hittade även min toffel som jag sökt efter.Lite svårt att hoppa runt i en toffel. Vi hann iaf ta en liten promenad. Casper somnade i vagnen och Hampus skrek så fort den stannade. När barnen var i säng fick jag rycket och röjde bland leksaker och möblerade om. Har fortfarande inte vant mig vid den lilla lilla tven som just nu är på andra sidan av rummet. Annars blev jag nöjd.


Kommentarer
Postat av: mor

har beundrat de små.

2010-06-18 @ 10:02:35
Postat av: Motorcykeltjejen

Vilka härliga bilder!! =)

Passar på att önska er en riktigt trevlig midsommar!

Karmar

2010-06-25 @ 00:32:11
URL: http://nakenhunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0