För 2år sedan



Tänk att idag för 2 år sedan var jag helt omedvetande om att jag snart skulle få hålla i min lille son. Att Haley snart skulle få en frisk liten lillebror.(förutom klumpfot).
Att värkarna skulle starta efter Haley's första danslektion. =)

Klockan var runt halv åtta på kvällen när jag började känna värkar. Tog mig ett bad för att kunna känna om det var förvärkar eller om "arbetet" nu startat. Värkarna gav med sig och jag insåg då att lillen där inne försökt "lura" mig.Min Mamma som kan vara väldigt ihärdig med att tjata (alltså precis som alla andra mammor) =) började självklart bli orolig och ringde hem stup i minuten. Klockan 23 orkade hon inte längre hålla sig ifrån utan knackade på min dörr. Vid den tiden hade värkarna börjat igen och denna gången hjälpte det inte med något bad. H*n ville alltså ut. Kl 1 kom vi iväg efter att min pappa kommit och tagit över nattpassning på Haley.
 Pappan till barnen var på jobb och hade ca 18 mil hem. Som vanligt lyckas jag alltid övertyga folket runtomkring att det inte är så farligt och att bebben lär inte komma än på många timmar/dagar. Så vid 12 tiden när vi prata trodde han att han kunde somna om. Det innebar alltså att han hade väldans bråttom sen när vi väl var inne på förlossningen och insåg att nu är det snart dags. Jag var öppen 3 cm och trodde att där fick jag allt ligga en hel dag. Klockan var runt 01:30,svårt att minnas helt. Fick en helt underbar barnmorska som verkligen kunde sitt jobb. Efter ca 15 min kanske kom hon in och kikade åter igen på hur mycket jag var öppen. Nu hade jag öppnat mig 8cm och det var bara att rulla in på förlossningen. Där inne fick jag herrans massa lustgas och allt var igång. Herrn hann precis komma när jag fick mina krystvärkar och efter 4 min av dessa kom vår älskade lille Casper ut.

Klockan 02:42 mellan Måndag och tisdag 18/2-19/2 blev vi 2 barns föräldrar. Casper vägde 3390 och var 51 cm lång. Förlossningen gick snabbt och lätt och förutom att "livetsträd" inte kom ut som det skulle så gick allt perfekt.
Nu sitter han är min älskade lille 2 åring och pratar som bara den. Han är vår lille Emil i lönneberga och man förvånas sällan på hur mycket hyss han gör. Orden kommer som hejsan och hans favorit ord är : Cossen,gacon och offa bom= Crossen,Traktorn och Hoppsansa. =)
Imorgon blir det morgonmys med presenter och kanske en och annan bakelse. =) Älskar dig vår lille cross kille

Kommentarer
Postat av: Pysseliten

Kul :))) Att du hitta hennes sida . Hon gör ju massor av skoj och inte så dyra saker heller .

Det gillar jag . Hoppas du piggnar till lite :)) Kram

2010-02-18 @ 22:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0