Pojke eller Flicka?

Jag har alltid varit nyfiken på vad som gömmer sig där inne i magen. Är det en tös eller är det en liten pojke?
Inte för att det spelar mig någon roll vad det är,utan för att det mest är spännande att undra. Så länge barnet är friskt så kvittar könet. Där jag bor får man inte längre ta reda på vad det blir för kön. Könet dirskuteras inte på ultraljudet man gör i vecka 17-18. Vill man veta,får man åka till större stad och betala en liten slant. Har aldrig gjort det även om tanken faktiskt slagit mig. :)

Som alla vet finns det ju myter om hur man kan ta reda på vad det är som döljer sig där inne. Kikade in på familjeliv.se och hittade en lista på olika myter. Kul att kunna jämföra med dessa och sedan se om det verkligen stämde.

Familjeliv.se
Här listar vi tio olika myter om hur man tar reda på könet - prova gärna själv, om inte annat som ett underhållande sätt att fördriva tiden fram till att din guldklimp föds. Du har ju alltid femtio procents chans att gissa rätt.

1. Titta ner
Enklaste sättet är att bara ta en titt söderöver: Är magen låg väntar du en pojke, är magen hög blir det en tjej.

2. Räkna hjärtslag
Nästa gång barnmorskan lyssnar på din bebis hjärtslag så lyssna lite extra nog på vad hon säger. Har bebisen en hjärtfrekvens på 140+ slag per minut är det ett litet flickhjärta som slår. Är hjärtfrekvensen på under 140 slag per minut är det ett killhjärta.

3. Godisgris?
Har du fått ett omättligt sug efter surt och salt? Då väntar du en pojke. Om du istället bara måste ha glass var och varannan dag så blir det en flicka.

4. Indiansk visdom
Enligt en legend om Maya-indianerna kunde de förutsäga könet på barnet genom moderns ålder. Jämför din ålder det år du blev gravid med årtalet då du blev gravid. Är båda jämna eller udda blir det en flicka, är en jämn och en udda blir det en pojke.

5. Fet och finnig
Får du tillbaka din värsta tonårshy under graviditeten med finnar och fet hud? Då ruvar du på en flicka. Enligt myten så stjäl bebisflickan sin mammas skönhet?


6. Ringlekar
Knyt en tråd i en ring, till exempel din vigselring. Låt ringen hänga framför magen. Om ringen snurrar i en cirkel blir det en pojke, om den pendlar fram och tillbaka gömmer sig en flicka i magen.

7. Bosatt över toastolen?
Led du av illamående hela första trimestern - eller kanske fortfarande? Då tyder det på att en liten tjej kommer att titta ut. Slapp du morgonillamående lär det bli en kille.

8. Det hänger på benen
Har du tjocka och svullna ben så blir det en pojke. Har du istället tunna och smala ben så blir det en flicka.

9. Kolla sängläget
Om du tycker det är skönast att ligga på vänster sida väntar du en pojke, föredrar du höger sida blir det en flicka.

10. Kinesiska befruktningskalendern
Antik kunskap som sägs kunna förutsäga könet genom att jämföra ditt födelsedatum med datum för befruktningen.

Min Mage
1.
Min mage sitter mer högt upp än långt ner. (flicka)

2. Sist BM mätte hjärtljuden låg det på 139. (pojke)

3. Ena stunden är jag godis sugen och andra inte. Men så värst sugen på salt är jag inte. Tar mig hellre en apelsin.(flicka?)

4. jag var 24 när jag blev gravid och året var 2009. (pojke?)

5. Ja tack finnar det har jag allt och hyn ska vi inte prata om. (flicka)

6. Har inte testat detta än.

7. Kämpade med illamåendet ända in i vecka 20 om inte längre. (flicka)

8. Benen känns svullna. (pojke)

9. Jag ligger hellst av allt på höger sida,men vänster går lika bra. (flicka?)

10. Enligt kinesisk befruktningskalender blir det en flicka

Nu är det bara vänta och se vad det blir för att se om det stämmer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0