Alltid börja med en Måndag och sluta med en Söndag


Bild: Privat

Ny vecka och nya händelser. Allt börjar med en måndag och slutar med en Söndag. Så är det varje vecka,dagarna heter samma men allt är annars annorlunda. Denna vecka och denna dag har börjat med skjutsning till dagmamma ,apoteksbesök,klippning och injektion. Eftermiddagen avslutades med hämtning hos dagmamma och nu besök hos mamma/mormor. Hur kvällen blir har jag fortfarande ingen susning om,så det märks sedan hur den blir.

Jag skäms lite över att skriva det,men har inte klippt mig sen år 2008,ja ni läser rätt! Har lixom inte unnat mig det på 2 år. Mellan allt har man varit själv,och med andra ord har pengarna inte räckt till. Och har man fått lite över så har man spenderat dessa ören på barnen. Men snart blir jag "tant" (25) och fick detta i förtidig födelsedagspresent av min älskade. =) Så idag när jag försökte slå bort lite tid gick jag och klippte av mig allt mitt långa burr.
Nu är det kort och mer som en frisyr.Blev nöjd,brukar aldrig bli det annars. Men allt känns bättre än det som var.
Nu ska jag bara försöka få tid för slingor och lite färg,sen behöver inte bebben få panik över att se ett mamma-monster. =)

I morgon blir morronen densamma som idag. Vakna,bädda,klä på sig och fixa burret.Väcka barn,bädda och klä på små liven.Sen iväg till dagmamma. Efter denna vardagliga händelse bär det iväg till Ellie för en morgon kaffe och lite bebis lukt. Eftermiddagen blir som denna hämta barn och sedan hem för att göra lite nytta!

Nu ska jag försöka vara lite social med min snälla rara Mamma och sedan får det bära iväg hemåt för att fixa mat och lite annat. Ha en fortsatt trevlig Måndag!



Kommentarer
Postat av: Ensamma mamman

Nej de där med att gå till frissan är inte så högt prioriterat när man är mamma. Jag gick nog inte till frissan på ca 3 år tror jag. Sen fick jag ett presentkort i julklapp förra julen så nu på lite mer än ett år har jag gått 2 gånger. De är ju så skönt. Men nu är presentkortet utnyttjat så nu blir de ett avbrott på några år igen =) Kram

2010-04-28 @ 13:42:29
URL: http://mittlilla-kaos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0